Mondhatni „a farok csóválja a kutyát” helyzetet ismerhetünk fel akkor, amikor az EUR raklap történetét elevenítjük fel. A manapság igencsak elterjedt, megbízható minőséget képviselő, tömör fából készült raklapok ugyanis lényegében meghatározták a teherautógyártást, az emelőgépek kialakítását, komplett raktárak elrendezését. No de kezdjük az elején: a raklap adás-vételben ma már egyeduralkodó típus több mint ötven évvel ezelőtt alakult ki. A világháború során a tengerentúlról érkezett raklapokkal nem voltak elégedettek a cégek, ezért egy megfelelő raklap szabványosítását kérték.
Az EUR raklap története
Svéd testvérpár ötlete nyomán készült el a ma EUR raklap (vagy eu raklap, euro raklap, itthon MÁV raklap) néven ismert termék. Ez az amerikai társakhoz viszonyítva könnyebb volt, több árut és gyorsabban pakolhattak fel rá, mint az elődökre, és mind a négy oldalról fel lehetett emelni. Ahogyan elterjedt a kontinensen (a tengeri szállítmányozásban ma is speciális amerikai műanyag raklapokat használnak), úgy idomult hozzá a teherautók vagy az emelőgépek felépítése, hiszen az EUR raklap mérete mindenütt ugyanannyi, 800×1200 mm. Az eur raklap ára a magas minőség miatt drágább, mint például az egyutas raklapé vagy a használt raklap ára, ám a raklap vásárlás jelentős részét így is az EUR raklap beszerzése teszi ki. A P&P Budafok Kft-ben persze az eur raklapot és minden más típust is megtalál.