A céges honlapkészítés során ma már abból indulunk ki, hogy a gazdasági válság hatására a vevők sokkal jobban megnézik, hogy mire adnak ki pénzt. A honlapon ezért sokkal nehezebb meggyőzni őket arról, hogy érdemes megvásárolni a termékeinket és igénybe venni a szolgáltatásainkat.
Másrészt viszont a cégek weboldalai is egyre jobbak, ezért a honlap készítésekor arra is figyelnünk kell, hogy a honlapunk a versenytársainkkal való összehasonlításban is megállja a helyét.
Ennek a kettős követelménynek nem könnyű megfelelni. A honlapkészítés ezért mindig a honlap tervezéssel indul. A honlap tervezése során alakítjuk ki azt a webes koncepciót, amely segít bennünket egy eredményesen működő céges weboldal elkészítésében. Vagyis biztosítja azt, hogy a honlapunkra érkező látogató a számunkra kívánatos aktivitást végezze el az oldalon.
- A honlap tervezés első lépéseként az igények felmérése után meghatározzuk a honlap célját. Miért készül a honlap? Mit tegyen a látogató a weboldalon? Mi lesz a konverzió? A célt ne csak általánosságban, hanem konkrétan, számadatokkal és határidővel határozzuk meg.
- Ki lesz a honlap célcsoportja? Kiket kívánunk elérni a weboldalunkkal? Akkor tudunk eredményesen kommunikálni, ha jól ismerjük a célcsoportunkba tartozókat, az ő igényeiket, elvárásaikat.
- A célcsoportunk, a termékeink és a versenytársaink ismeretében kell meghatároznunk azt az ajánlatot, amely alkalmas lesz arra, hogy felkeltse a látogatók érdeklődését, és meg is különböztessen bennünket a versenytársaink ajánlataitól.
- Ha mindez kész van, akkor meg kell határoznunk azokat a formai és tartalmi elvárásokat, amelyeknek meg kell felelni az elkészülő weboldalnak.
- Ezután kezdhetünk hozzá azoknak a folyamatoknak a megtervezéséhez, amelyeknek működnie kell a weboldalon ahhoz, hogy elérhessük a kitűzött céljainkat.
A céges weboldal készítés messze nem pusztán informatikai munka. Az elkészülő weboldal sikeres működéséhez komoly marketingismeretekre is szükség van.