Egy cég, vagy vállalkozás számára ma már elengedhetetlen az egységes, magabiztosságot sugárzó megjelenés. Természetesen ezen a területen is elsődleges cél megszólítani a célközönséget és emlékezetest alkotni. Ennek az összessége az arculat, imázs (angol nevén image, vagy ahogyan az üzleti életben nevezik: CI image), amely több összetevője létezik: brand image, product image, self image.
Az arculat meghatározása komoly feltérképezést, felkészülést jelent, ám egy jól eltalált fellépéssel azonnali eredményeket is jelenthet. A cég arculata nem csak a termékében van jelen, hanem átfogóan érvényes az ügyfélkezelésére, kapcsolatainak felépítésére, kommunikációs csatornáira, és számos egyéb területre.
A jó arculat titka az állandóság és megbízhatóság és a minőség. Egy magára adó vállalkozás nagy figyelmet fordít erre a területre, hiszen tudja, hogy arculata egymagában is eladja termékét vagy szolgáltatását.