A telemarketing célja bizonyos termékek vagy szolgáltatások bemutatása, értékesítése, annak igénybe vételére történő figyelemfelhívás. A szó mára gyűjtőfogalom lett, hiszen rendszerint telefonos lekérdezésekre, piackutatásra, közvélemény kutatásra is használják. Lényegében egy termék vagy szolgáltatás telefonon történő eladásáról, vagy információk begyűjtéséről beszélünk.
Egy vállalat, vagy akár kisebb cég esetében telemarketing kampányokat alkalmaznak, mivel a tevékenység gyors, mérhető, közvetlen információt nyújt. A módszert – folyamatos tevékenységi kör kiegészítéssel – a 70-es évek óta előszeretettel alkalmazzák. Hazánkban a 90-es évek óta terjedt el köszönhetően az erre specializálódott vállalkozásoknak, melyek call és contact centerek kialakításával hatékonyan látják el a megbízók kampány igényeit.
A telemarketing előnyei:
- Azonnal mérhető alkalmazás
- Lehet személyes és automatizált
- A telefonos lefedettség miatt nagyon hatékony
- Költségekbe, kampányokba építhető